
Karmaka to taktyczna gra karciana, która rozgrywa się na przestrzeni wielu “żyć”. Każdy gracz zaczyna grę jako Żuk Gnojarz, z kartami w ręce i małą, osobistą talią. Kiedy skończą ci się karty, twoje życie się kończy i odradzasz się do nowego życia, miejmy nadzieję, że o jeden szczebel wyżej na Drabinie Karmy. Upewnij się, że zdobywasz wystarczająco dużo punktów w każdym życiu, albo będziesz musiał je powtórzyć. Ale nie zalegaj zbyt długo w każdym życiu, albo twoi rywale cię wyprzedzą. Pierwszy gracz, który osiągnie Przebudzenie, wygrywa! Zdobywaj punkty, siaj ziarna swojego następnego życia i – jeśli to konieczne – sabotuj swoich rywali. Ale pamiętaj, co ci się obróci, to ci się zwróci, a twoje działania mają konsekwencje w tym życiu… i w następnym.
Gra składa się z 64 kart o różnych kolorach i wartościach punktowych. Każda karta ma również specjalną zdolność, którą można wykorzystać podczas gry. Karty można grać albo dla punktów albo dla zdolności, ale nigdy dla obu.
W centrum gry znajdują się dwie strefy wspólne dla wszystkich graczy:
Studnia: zakryta talia; główne źródło kart.
Ruiny: odkryty stos odrzuconych kart. Gracze mogą przeglądać trzy górne karty Ruin w dowolnym momencie.
Każdy gracz ma cztery osobiste strefy:
- Ręka kart (nie pokazana), którą widzi tylko on.
- Talia kart, odrębna od Studni. Nie jest niczym niezwykłym, że talia gracza jest pusta.
- Przyszłe Życie: zakryta talia, do której gracze mogą dogrywać karty. Gracze mogą przeglądać (ale nie zmieniać kolejności) swoje własne Przyszłe Życie. Na początku każdego nowego życia Przyszłe Życie gracza jest puste.
- Czyny: karty, które gracz zdobył w tym życiu. Czyny są ułożone odkryte tak, że nowsze karty częściowo zakrywają starsze. Kiedy karta odnosi się do “Odsłoniętego Czynu”, oznacza to najnowszy/najwyższy.
Na początku gry każdy gracz wybiera żeton i umieszcza go na poziomie Żuka Gnojarza na Drabinie Karmy. Następnie tasuje się wszystkie karty razem i tworzy Studnię. Każdy gracz dobiera trzy karty ze Studni do swojej ręki i jedną kartę do swojej talii.
Gra przebiega w turach. Gracze wykonują swoje tury po kolei, zaczynając od gracza rozpoczynającego i podążając dalej zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W każdej turze gracz dobiera na rękę jedną kartę ze swojej talii, a następnie zagrywa jedną kartę z ręki. Wyjątkiem od tej reguły jest reinkarnacja.
- Dobierz na rękę 1 kartę ze swojej talii gracza (pomiń ten krok, jeśli twoja taia jest pusta).
- Zagraj 1 kartę ze swojej ręki lub spasuj (patrz poniżej). Kartę można zagrać na trzy sposoby:
- zbierz punkty – umieść odkrytą kartę na swoim stosie Uczynków.
- użyj zdolności karty – umieść odkrytą kartę na środku stołu i rozpatrz jej efekt. Następnie zaproponuj tę kartę swojemu rywalowi
- odłóż na przyszłość – umieść zakrytą kartę na swoim stosie Przyszłego Życia. Nie ujawniaj innym graczom, co to za karta.
Spasuj – możesz spasować i nie zagrać karty z ręki, o ile masz choć jedną kartę w swojej talii gracza. Inaczej mówiąc, jeśli twoja talia jest pusta, musisz zagrać kartę.
Kiedy skończą ci się karty w ręce i w Talii, twoje życie się kończy. Wtedy musisz sprawdzić, czy zdobyłeś wystarczająco dużo punktów, aby awansować na Drabinie Karmy. Liczba punktów potrzebnych do awansu zależy od twojego obecnego poziomu i jest pokazana na Drabinie Karmy. Musisz mieć co najmniej tyle punktów, ile pokazuje strzałka przy twoim poziomie.
Jeśli masz wystarczająco dużo punktów, możesz awansować na następny poziom i zabrać ze sobą swoje Przyszłe Życie. Twoje Przyszłe Życie staje się twoją nową ręką kart na początku następnego życia. Twoje Czyny są odkładane na bok i nie będą już używane w grze.
Jeśli nie masz wystarczająco dużo punktów, musisz powtórzyć swoje obecne życie. Wtedy musisz oddać swoje Przyszłe Życie do Studni i potasować ją. Następnie dobierasz trzy karty ze Studni do swojej ręki i jedną kartę do swojej Talii. Twoje Czyny są odkładane na bok i nie będą już używane w grze.
Gra toczy się dalej, aż jeden z graczy osiągnie poziom Przebudzenia. Ten gracz wygrywa grę! Jeśli kilku graczy osiągnie Przebudzenie w tej samej turze, wygrywa ten z nich, kto ma najwięcej kart w Przyszłym Życiu.

