
7 cudów świata to gra planszowa dla 3-7 graczy, w której każdy gracz buduje własne cywilizacje oparte na siedmiu historycznych cudach świata. Gra składa się z trzech epok, w których gracze dobierają karty z różnymi zasobami, budowlami i efektami. Celem gry jest zdobycie jak najwięcej punktów zwycięstwa na różne sposoby. Poniżej przedstawiamy skróconą instrukcję gry “7 cudów świata”, aby ułatwić Tobie poznanie jej zasad.
Przygotowanie do gry
- każdy gracz otrzymuje losowo planszę z jednym z siedmiu cudów świata i umieszcza ją przed sobą. Plansza pokazuje koszt i efekt każdego etapu budowy cudu, a także specjalną zdolność cywilizacji.
- karty są podzielone na trzy talie: I epoka, II epoka i III epoka. Każda talia jest potasowana i rozdawana graczom w zależności od liczby graczy. Każdy gracz otrzymuje 7 kart na początku każdej epoki.
- monety są umieszczane w pobliżu plansz jako bank. Każdy gracz otrzymuje 3 monety na początku gry.
Przebieg gry
Gra składa się z trzech epok, a każda epoka składa się z sześciu rund. W każdej rundzie gracze wykonują następujące kroki:
- Każdy gracz wybiera jedną kartę z ręki i kładzie ją zakrytą przed sobą. Pozostałe karty przekazuje graczowi po lewej stronie w I i III epoce, lub po prawej stronie w II epoce.
- Gdy wszyscy gracze wybiorą karty, odkrywają je jednocześnie i decydują, co z nimi zrobić. Możliwe są trzy opcje:
- zbudować kartę, płacąc jej koszt w zasobach i umieszczając ją obok swojej planszy. Karty mają różne kolory i typy, które wpływają na punkty zwycięstwa i inne efekty.
- zbudować etap cudu, płacąc jego koszt w zasobach i umieszczając kartę pod odpowiednim etapem na swojej planszy. Każdy etap cudu daje pewien efekt natychmiastowy lub trwały.
- odrzucić kartę, otrzymując 3 monety z banku i umieszczając kartę na stosie odrzuconych.
- Gdy wszyscy gracze wykonają swoje akcje, rozpoczyna się kolejna runda. Gracze biorą karty od gracza po swojej stronie i powtarzają kroki 1-2. Rundy trwają do momentu, gdy każdy gracz będzie miał tylko dwie karty w ręce. Wtedy każdy gracz odrzuca jedną kartę i zachowuje drugą.
Koniec gry
Gra kończy się po trzeciej epoce. Gracze liczą swoje punkty zwycięstwa na podstawie następujących kategorii:
Punkty za karty cywilne (niebieskie): suma wartości punktowych na kartach.
Punkty za karty naukowe (zielone): suma kwadratów liczby symboli naukowych tego samego rodzaju (koło, łopata, suwmiarka) plus 7 punktów za każdą parę różnych symboli naukowych.
Punkty za karty handlowe (żółte): suma wartości punktowych na kartach plus 1 punkt za każde 3

Może Ciebie również zainteresować:Jak zacząć przygodę z joggingiem i utrzymać regularność treningów?
Jogging jest jednym z najprostszych i najtańszych sposobów na poprawę kondycji fizycznej i samopoczucia. Dla wielu osób jest także formą relaksu i sposobem na odprężenie się po intensywnym dniu....Jak zwiększyć wydajność swojego komputera? Praktyczne wskazówki
W dzisiejszym świecie, w którym korzystamy z komputerów do wielu celów, wydajność naszego sprzętu jest kluczowa. Czy to w pracy, podczas grania w gry, czy też przeglądania internetu, chcemy, aby...Odkryj magię muzyki: Jak wybrać instrument muzyczny dla siebie
Muzyka jest niezwykłą formą wyrazu, która potrafi poruszyć nasze emocje i przynieść wiele radości. Jeśli chciałbyś wejść w świat muzyki i nauczyć się grać na instrumencie, istnieje wiele możliwo...6 podstawowych wskazówek dla lepszych zdjęć krajobrazowych
Fotografia krajobrazowa obejmuje szerokie spektrum tematyczne, począwszy od prostych martwych natur, przez klasyczną fotografię przyrody, aż po fotografię architektury. Istnieje wiele rzeczy, kt...Fotografowanie jesieni - poradnik dla początkujących
Na końcu lata, gdy wieczory stają się krótsze, a noce znacznie chłodniejsze, natura wokół nas zmienia się zauważalnie szybciej. Zanim drzewa zrzucą swoje letnie szaty, nabierają jaskrawych kolor...W jakiej kolejności oglądać filmy i seriale DC?
DCEU (DC Extended Universe) to dość chaotyczna oś czasu do rozwikłania, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że niektóre filmy nie pasują do ogólnego kanonu.Jeśli jednak chcesz odświeżyć sw...Jak grać w grę planszową “Pędzące Ślimaki”? Zasady gry
Pędzące Ślimaki to prosta i zabawna gra karciana dla całej rodziny, zaprojektowana przez znanego autora Reiner Knizia. Jest to trzecia gra z serii “pędzących” gier, po Pędzących Żółwiach i Pędzących ...Jak grać w grę planszową “Karmaka”? Zasady gry
Karmaka to taktyczna gra karciana, która rozgrywa się na przestrzeni wielu “żyć”. Każdy gracz zaczyna grę jako Żuk Gnojarz, z kartami w ręce i małą, osobistą talią. Kiedy skończą ci się karty, twoje ...
Jogging jest jednym z najprostszych i najtańszych sposobów na poprawę kondycji fizycznej i samopoczucia. Dla wielu osób jest także formą relaksu i sposobem na odprężenie się po intensywnym dniu....
W dzisiejszym świecie, w którym korzystamy z komputerów do wielu celów, wydajność naszego sprzętu jest kluczowa. Czy to w pracy, podczas grania w gry, czy też przeglądania internetu, chcemy, aby...
Muzyka jest niezwykłą formą wyrazu, która potrafi poruszyć nasze emocje i przynieść wiele radości. Jeśli chciałbyś wejść w świat muzyki i nauczyć się grać na instrumencie, istnieje wiele możliwo...
Fotografia krajobrazowa obejmuje szerokie spektrum tematyczne, począwszy od prostych martwych natur, przez klasyczną fotografię przyrody, aż po fotografię architektury. Istnieje wiele rzeczy, kt...
Na końcu lata, gdy wieczory stają się krótsze, a noce znacznie chłodniejsze, natura wokół nas zmienia się zauważalnie szybciej. Zanim drzewa zrzucą swoje letnie szaty, nabierają jaskrawych kolor...
DCEU (DC Extended Universe) to dość chaotyczna oś czasu do rozwikłania, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że niektóre filmy nie pasują do ogólnego kanonu.Jeśli jednak chcesz odświeżyć sw...
Pędzące Ślimaki to prosta i zabawna gra karciana dla całej rodziny, zaprojektowana przez znanego autora Reiner Knizia. Jest to trzecia gra z serii “pędzących” gier, po Pędzących Żółwiach i Pędzących ...
Karmaka to taktyczna gra karciana, która rozgrywa się na przestrzeni wielu “żyć”. Każdy gracz zaczyna grę jako Żuk Gnojarz, z kartami w ręce i małą, osobistą talią. Kiedy skończą ci się karty, twoje ...